Χρυσός Φοίνικας στον Alain Delon ⌛

Γυμνοί στον ήλιο (Purple Moon)
"Γυμνοί στον ήλιο" 1960 Κάπρι - Ιταλία"Γυμνοί στον ήλιο" 1960 Κάπρι - Ιταλία του René Clement
Από το πρωί της Κυριακής ο Alain Delon θα έχει την τιμητική του: θα δώσει συνέντευξη το πρωί στον δημοσιογράφο της Monde Samuel Blumenfeld, ενώ το απόγευμα θα παρευρεθεί ως εισηγητής, στην προβολή του "Mister Klein" του Joseph Losey σε μια ανακαινισμένη κόπια.

Κάνες 2019: Χρυσός Φοίνικας προς τιμήν του Alain Delon
Στον πρωταγωνιστή της βραβευμένης με τον "Χρυσό Φοίνικα" (Palme d' Or) ταινίας "Ο Γατόπαρδος" (1963) του Luchino Visconti, θα απονεμηθεί το τιμητικό βραβείο του Χρυσού Φοίνικα, για το σύνολο της προσφοράς του.

Έτσι λοιπόν, ο Alain Delon θα τιμηθεί την Κυριακή 19 Μαΐου 2019, με τον Χρυσό Φοίνικα - μια ύψιστη τιμή αναγνώρισης για το σύνολο του έργου του που περιλαμβάνει ταινίες στη διαδρομή 4 δεκαετιών.

"Ο Αλέν Ντελόν επιτρέπεται να έχει όποια άποψη θέλει. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό να πάρουμε απόσταση. Αυτά που έχει πει σποραδικά από εδώ και από εκεί, δυστυχώς σήμερα, τα γενικεύουμε και τα ανακατεύουμε όλα μαζί. Είναι άτοπο να κρίνουμε κάποιον με τα σημερινά δεδομένα για πράγματα που ειπώθηκαν και έγιναν χρόνια πριν. Δεν του απονέμουμε το Νόμπελ Ειρήνης", δήλωσε ο Τιερί Φερμό πρόεδρος του Φεστιβάλ, στο AFP.

Στην ιστοσελίδα Care2 συγκεντρώθηκαν 18.000 υπογραφές με αίτημα να μην τιμηθεί ο Ντελόν στις Κάνες. Το Φεστιβάλ παρουσίασε μια γιγαντοαφίσα με τον νεαρό Ντελόν, η οποία από την Κυριακή θα κρέμεται πάνω από το κόκκινο χαλί όταν θα παραλάβει ο Ντελόν την τιμητική του διάκριση. Στην αφίσα εικονίζεται ο Ντελόν σε σκηνή της ταινίας του 1960 "Γυμνοί στον Ήλιο", του Λουίς Μαλ, στην οποία υποδυόταν έναν γοητευτικό κατά συρροήν δολοφόνο.

Jane Fonda, Alain Delon - Η Μαύρη Τουλίπα 1964

Ο Αλέν Ντελόν, έχει συνεργαστεί στις πέντε και βάλε δεκαετίες κινηματογραφικής του σταδιοδρομίας με κορυφαίους σκηνοθέτες και ηθοποιούς, όπως ο Βισκόντι, ο Μελβίλ, ο Αντονιόνι, ο Λόουζι, ο Μπελμοντό, ο Γκαμπέν, ο Λάνκαστερ και έχει πρωταγωνιστήσει σε πάνω από 80 ταινίες. Ας θυμηθούμε τις πέντε σημαντικότερες εμφανίσεις του, σε ταινίες κλασικές, που θα έχουν για πάντα μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία του παγκόσμιου σινεμά.

5 Ταινίες του Αλέν Ντελόν 1960~1972

Plein Soleil
  • «Γυμνοί στον Ήλιο» 1960 Εξαιρετική ταινία του 1960, γυρισμένη από τον Ρενέ Κλεμάν (René Clément) και το στόρι βασισμένο στο διάσημο μπεστ-σέλερ της Πατρίτσια Χάισμιθ, με τον Ντελόν να υποδύεται τον Τομ Ρίπλεϊ και να κερδίζει την παγκόσμια αναγνώριση, έναν ταλαντούχο μίμο, αργόσχολο, πλαστογράφο και αυτοσχέδιο απατεώνα, που μπορεί να πετύχει πολλά περισσότερα απ' αυτά που μπορεί να φανταστεί. Πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ, γυρισμένο στην Ιταλία της «dolce vita», που αναδεικνύει το υπαρξιακό κενό, τη μοναξιά και το αίσθημα της απώλειας, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει και την παράταιρη εισβολή του αμερικανικού τρόπου ζωής στην Ευρώπη. Παίζουν έξοχα και οι Μορίς Ρονέ, Μαρί Λαφορέ.
    περισσότερα γι' αυτή την ταινία

  • Γυμνοί στον ήλιο 1960 σκην. Ρενέ Κλεμάν
  • «Ο Γατόπαρδος» 1963 Ο Λουκίνο Βισκόντι δίνει ακόμη ένα αριστούργημα (1963), γύρω από την πτώση ενός Ιταλού ευγενή του νότου, που πλησιάζει στο τέλος της παντοδυναμίας του και ταυτόχρονα στο φινάλε μιας εποχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτός ο άρχοντας βλέπει ότι η πτώση του είναι μια φυσική εξέλιξη, αλλά προβλέπει ότι αυτά που θα έρθουν θα είναι ακόμη χειρότερα, για όλους. Εξαιρετικό το περιτύλιγμα της ταινίας, αλλά ακόμη καλύτερο το βάθος της. Στον ρόλο του ευγενή ο ανεπανάληπτος Μπαρτ Λάνκαστερ, στο ρόλο του νέου ιδεαλιστή επαναστάτη και σύμβολο μίας νέας τάξης πραγμάτων, ο Αλέν Ντελόν, ενώ το μοιραίο φουστάνι της ταινίας το φορά η καυτή Κλάουντια Καρντινάλε. Μια θρυλική ταινία, για την οποία ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν είχε πει ότι «είναι η μόνη ταινία που ζήλεψα πραγματικά».
  • «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο» 1967 (Samourai) Εμβληματικό φιλμ νουάρ, που γύρισε το 1967 ο τεράστιος Ζαν Πιέρ Μελβίλ και με το οποίο κεντράρει πάνω στο πρόσωπο ενός επαγγελματία δολοφόνου, που αναλαμβάνει μια τελευταία αποστολή, παρότι σφίγγει συνεχώς γύρω του ο αστυνομικό κλοιός. Με τη χαρακτηριστική του λιτότητα, ο Μελβίλ παραδίδει ένα από τα σημαντικότερα φιλμ του είδους, που θα αποτελεί για πάντα ένα μάθημα κινηματογραφικής δεξιοτεχνίας. Μαζί με τον καλύτερο ίσως Ντελόν, η Ναταλί Ντελόν και ο Φρανσουά Περιέ.
  • «Η Πισίνα» 1969 (La Piscine) Το φημισμένο θρίλερ του Ζακ Ντερέ (1969), με τέσσερις δυνατούς χαρακτήρες γύρω από μία πισίνα, ένα καυτό καλοκαίρι στην Κυανή Ακτή. Ντελόν και Ρόμι Σνάιντερ πιο ερωτικοί και ποθητοί από ποτέ και από κοντά η εκρηκτική νεότητα της Τζέιν Μπίρκιν αλλά και ο στιβαρός Μορίς Ρονέ. Η ταινία διαθέτει ορισμένες σκηνές του ζεύγους, που προκαλούν ανατριχίλα με τη απαστράπτουσα γοητεία και το δράμα που κρύβεται πίσω από τη σχέση τους. Το στόρι περιστρέφεται γύρω από τέσσερις χαρακτήρες, που βουλιάζουν στα πάθη τους και στην ίντριγκα, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει και η αξέχαστη μελωδία του Μισέλ Λεγκράντ.
  • «Ο Κόκκινος Κύκλος» (Le Circle Rouge)1970 Ακόμη ένα κλασικό νουάρ του Μελβίλ (1970), στο οποίο ο Ντελόν συναντά ακόμη δύο θηρία της υποκριτικής, τον Ιβ Μοντάν και τον Τζιαν Μαρία Βολοντέ. Η γαλλική απάντηση στις αμερικανικές γκαγκστερικές ταινίες, η οποία θα μείνει στην ιστορία κυρίως για την τελευταία συγκλονιστική σκηνή διάρκειας 30 λεπτών, κάτι που θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας ελάχιστοι σκηνοθέτες. Εννοείται ότι οι ταινίες του Αλέν Ντελόν που αξίζει να ανακαλύψουν ειδικά οι νεότεροι είναι πολύ περισσότερες.
  • «Ο Αστυνόμος» (Un Flic / Ο Μπάτσος) 1972 Κατ' εξοχήν αντιπροσωπευτικό φιλμ νουάρ (Film-noir) του Ζαν-Πιερ Μελβίλ (1972). Στο ρόλο του Αστυνόμου Εντουάρ Κολμάν ο Ντελόν, ο οποίος διατηρεί δεσμούς φιλίας με τον Ρισάρ Κολμάν - γκάγκστερ της υπόθεσης. Εδώ εμπλέκεται η προσωπική σχέση με την επαγγελματική, στα γρανάζια των παρανομούντων, καθώς ένας ακόμη αστυνομικός εμπλέκεται με τους ανθρώπους του υποκόσμου.
    Περισσότερα γι' αυτή την ταινία εδώ
  • Μερικές από το σύνολο των ταινιών του είναι:
    • «Ο Ρόκο και τ' Αδέλφια του» (1960) /Luchino Visconti
    • «Η Έκλειψη» (1962) /Michelangelo Antonioni
    • Η Μαύρη Τουλίπα (1964)
    • «Αντίο Φίλε» (1968) /Jean-Pierre Melville (1917-1973)
    • «Μπορσαλίνο» (1970)
    • «Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο» (1972)
    • «Δύο Ξένοι στην Ίδια Πόλη» (1973)
    • «Μίστερ Κλάιν» (1976) /Joseph Losey
    • «Για το τομάρι ενός Μπάτσου» / Pour la peau d' un flic (1981) /Alain Delon
    • «Νουβέλ Βαγκ» ((1990) /Jean-Luc Godard
    • «Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες» (2008), που υποδύεται τον Ιούλιο Καίσαρα και ουσιαστικά παρωδεί τον εαυτό του, αν και τελικά αυτό που μένει στο θεατή από την ταινία είναι ένα πράγμα: Η αστείρευτη γοητεία του Αλέν Ντελόν...

Τα τελευταία χρόνια ζει απομονωμένος, παρέα με τον αγαπημένο του σκύλο. Πολλές φορές οι απόψεις του, που δεν χαρακτηρίζονται από το πολιτικά ορθόν, αλλά από το ακραίο, για πολιτικά ή κοινωνικά θέματα, έχουν προξενήσει αρνητικό αντίκτυπο στην γαλλική κοινωνία. Στις απόψεις είναι κοντά με την Μπριζίτ Μπαρντό, εν αντιθέσει με τον τρίτο ζωντανό θρύλο της παρέας, τον Μπελμοντό, με τον οποίο έπαιξαν και διασκέδασαν σε αρκετές ταινίες μαζί.

Σήμερα, ζει στη μοναξιά του και δηλώνει ότι του λείπουν η Ναταλί, η Ρόμι, η Μιρέιγ, ο Βισκόντι, ο Βεντούρα, ο Κλεμάν, ο Αντονιόνι, ο Μπελμοντό - φυσικά, ο Λάνκαστερ, ο Μοντάν, η Σινιορέ. Αισθάνεται ότι ανήκει σε έναν άλλο κόσμο, σε μια άλλη εποχή. Όπως λέει, «μόνο εγώ έμεινα».
πληροφορίες: festival-cannes.com, protothema.gr
Alain Delon Video Gallery

Alain Delon, 1964 Η Μαύρη Τουλίπα

Alain Delon, 1962 Η Έκλειψη

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τον Λουκίνο τον γνώρισα στο Σπολέτο...

Jules και Jim

Τα Μπαρμπούνια του Ρενουάρ