22 Φεβ 2013

Κουσκούς - Ένα Μεσογειακό Δημητριακό

Υλικά

1 λίτρο νερό 1 σπιτικό ζωμό λαχανικών Knorr 45 ml ελαιόλαδο Άλτις 500 γρ. πλιγούρι χοντρό 4 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα Το ξύσμα και τον χυμό από ένα λεμόνι Αλάτι και πιπέρι 100 γρ. φύλλα baby ρόκας

Εκτέλεση

1. Σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε το νερό με τον ζωμό και το αφήνουμε να κοχλάσει σε δυνατή φωτιά. 2. Σε μια άλλη κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο, ρίχνουμε μέσα το πλιγούρι και ανακατεύουμε για δύο με τρία λεπτά. Έπειτα προσθέτουμε το νερό με τον ζωμό, ανακατεύουμε και αφήνουμε το μείγμα να κοχλάσει για τρία λεπτά. Κλείνουμε τη φωτιά και σκεπάζουμε την κατσαρόλα για 10 λεπτά. 3. Όταν το πλιγούρι απορροφήσει το νερό, το ρίχνουμε σε ένα μεγάλο μπολ και ανακατεύουμε μέσα τα κρεμμυδάκια, τον χυμό, το ξύσμα από το λεμόνι, το αλάτι και το πιπέρι. Ρίχνουμε επάνω τα φύλλα ρόκας και σερβίρουμε.
(Μερίδες 4)
Η φώτο και η συνταγή είναι αναδημοσίευση από το Κουσκούς με ρόκα

Διαιτητικά Στοιχεία

Το Κουσκούς είναι κατ' εξοχήν Μεσογειακό δημητριακό που καλλιεργείται κατ' εξοχήν στις χώρες της Βορείου Αφρικής (Αλγερία, Τυνησία, Μαρόκο). Το χρησιμοποιούν σε σαλάτες αλλά και ως συνοδευτικό σε κρέας και πουλερικά.
Βγαίνει από το σιτάρι ολικής αλέσεως από το οποίο παράγεται το σκληρό αλεύρι και η ονομασία του στα; καθ' ημάς είναι πλιγούρι.

Οι κόκκοι αυτού του τύπου του σταριού - χοντρο-αλεσμένοι ή ψιλο-αλεσμένοι —αναλόγως του τύπου του πλιγουριού, είναι πλούσιοι σε:
1 υδατάνθρακες: 45g /55g πλιγούρι - (ενέργεια, εγκεφαλική λειτουργία),
2πρωτεΐνες: 8g / 55g - (κυτταρική ανανέωση, ανοσοποιητικό σύστημα, μυϊκή λειτουργία), καθώς και σε
3ίνες: 7% / 55g - (επίπεδα σακχάρου στο αίμα, καταπολέμηση της χοληστερόλης, αίσθημα κορεσμού, καταπολέμηση της παχυσαρκίας),
4σίδηρο: 10% / 55g - (μεταφορά οξυγόνου στο αίμα).

Πληροφορίες από άρθρο Whole-Wheat Couscous Nutrition Facts

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου